Diabeteskat afstaan aan onze stichting

Heb je een diabeteskat en kun je de juiste zorg echt niet bieden of wil je om een andere reden afstand doen? We gaan graag in gesprek over hoe we je kunnen helpen.

Uiteraard kunnen andere stichtingen / dierenasiels / dierenartsen ons ook benaderen als zij een diabeteskat binnen hebben gekregen en niet de medische zorg kunnen bieden!

WIJ NEMEN ALLEEN NOG KATTEN OP DIE AL ZIJN INGESTELD OP SENVELGO. HIERMEE SLUITEN WE VRIJWEL ZEKER KATTEN UIT MET EEN ONDERLIGGENDE AANDOENING.

Er is verder een aantal voorwaarden voor afstand:

– Er moet een volledig bloedbeeld bepaald zijn, inclusief fructosamine en  lipase en liefst ook T4 en IGF-1
– De kat moet recent ontvlooid en ontwormd zijn
– De kat moet volledig ingeënt zijn (want wij hebben geen officiële quarantaine)
– De kat moet gechipt zijn
– Het gebit moet nagekeken zijn en indien nodig schoongemaakt

Mail ons het volledige dierenartsdossier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Tijdelijke opvang

Wij vangen tijdelijk katten op met een duidelijke tijdelijke medische zorgvraag. Denk aan: herstel na een oogoperatie of intensieve wondzorg na een operatie.

Financiƫle ondersteuning

Kun je wel de medische zorg bieden aan je (diabetes)kat of ander huisdier met medische zorgvraag, maar heb je (tijdelijk) niet de financiële middelen? Wij gaan graag in gesprek of we (tijdelijk) kunnen helpen.